Stembridge School vaikai mokosi ne tik „prie suolų“. Mūsų mokykloje yra daug įdomių ugdymo formatų.
HAKATONAS IR TYRIMŲ IŠŠŪKIS
Daugeliu atžvilgių šie formatai yra panašūs. Skirtumas tas, kad hakatone vaikams reikia sukurti tam tikrą produktą arba jo MVP (minimaliai gyvybingą produktą), o iššūkyje – įrodyti arba paneigti hipotezę.
Mokiniai skirstosi į komandas – savo noru arba burtų keliu. Dažniausiai komandos sudaromos iš skirtingų klasių mokinių. Taip sukuriama įvairaus amžiaus grupė, kurioje vaikai gali puikiai lavinti socialinės sąveikos ir tarpusavio mokymosi įgūdžius – kai vyresnieji mokosi mokyti jaunesniuosius, o jaunesnieji mokosi daugiausia per mėgdžiojimą. Tai naudingas įgūdis, kuris vėliau pravers dirbant bet kuriame kolektyve.
Mokiniai kelia idėjas projektams (jei tai hakatonas) arba hipotezes. Mokinių pasirinkimas temų atžvilgiu neribojamas, gali būti tik pasiūlytos kryptys, pavyzdžiui, ekologija, aplinka ir kt.
Mokiniai kelia idėjas projektams (jei tai hakatonas) arba hipotezes. Mokinių pasirinkimas temų atžvilgiu neribojamas, gali būti tik pasiūlytos kryptys, pavyzdžiui, ekologija, aplinka ir kt.
Tiek iššūkio, tiek hakatono metu yra tiriamoji dalis. Pirmuoju atveju ji paprastai būna gilesnė. Tačiau kurdami projektą hakatone vaikai taip pat atlieka tyrimus. Pavyzdžiui, potencialių produkto vartotojų apklausas. Arba aiškinasi, kaip techniškai galima įgyvendinti savo idėją.
Darbas trunka dvi–tris dienas, per kurias, lydimi mokytojų, mokiniai praeina visus tyrimo ar projektavimo etapus, mokosi dizaino mąstymo, mokslinio mąstymo, ugdo analitinius ir sintetinius gebėjimus.
Darbas trunka dvi–tris dienas, per kurias, lydimi mokytojų, mokiniai praeina visus tyrimo ar projektavimo etapus, mokosi dizaino mąstymo, mokslinio mąstymo, ugdo analitinius ir sintetinius gebėjimus.
Remdamiesi darbo rezultatais, mokiniai rengia prezentacijas ir gina projektus. Tyrimų iššūkyje svarbu tai, kad hipotezė gali nepasitvirtinti. Tai labai svarbus mokymosi proceso momentas, kurį vaikai turi išgyventi. Kad ir kaip būtų, jie jaučia baimę suklysti, būti neteisūs. Toks darbo formatas, kai hipotezė pasirodo esanti klaidinga, padeda šią baimę įveikti.
Pasinėrimas – tai susipažinimas su tam tikra tema iš įvairių pusių ir per integraciją su visais (pagal galimybes) mokomaisiais dalykais. Priklausomai nuo tikslų, programos ir mokinių amžiaus, mokymosi temos gali labai skirtis – nuo kelionių ir žmogaus kūno sandaros iki valstybės sistemos ir naudingųjų iškasenų.